Witaj! Szczęść Boże!

Blog ten powstał po to, byśmy wzrastali w wierze zgodnie z Katechizmem Kościoła Katolickiego: U wszystkich ochrzczonych, dzieci i dorosłych, po chrzcie wiara powinna wzrastać. (...)Przygotowanie do chrztu stawia człowieka jedynie na progu nowego życia. KKK 1254

Anthony Hopkins zamienił alkohol na Boga.

anthony-hopkinsSir Philip Anthony Hopkins, (ur. 31 grudnia 1937 w Port Talbot) – brytyjski aktor teatralny i filmowy. Uważany jest za jednego z najwybitniejszych aktorów współczesnych, potrafiących grać w szerokim spektrum gatunków filmowych i teatralnych. Wielki wpływ miał na niego w młodości Richard Burton, którego poznał osobiście mając 15 lat. Hopkins znany jest min. z takich filmów jak „Milczenie owiec” czy „Joe Black”.


Anthony Hopkins zdradził w jaki sposób odnalazł Boga. Aktor wyznał, że nawrócił się w trakcie walki z uzależnieniem od alkoholu, którą stoczył w latach 70. Jak wspomina, w pewnym momencie nie mógł przestać pić. Postanowił wówczas poszukać pomocy w religii.

„Kiedyś byłem ateistą. Przez lata byłem agnostykiem. Jakieś 35 lat temu przechodziłem kryzys i byłem na drodze ku autodestrukcji. Mieszkałem wtedy w Nowym Jorku i naprawdę było ze mną źle. Ciągle piłem, nie potrafiłem przestać. Byłem jakby opętany przez demona. To był nałóg i nie umiałem sobie z tym poradzić” – wyznał aktor w programie „Piers Morgan Tonight” w CNN.

„Nagle, gdy byłem w Los Angeles, zdecydowałem się i poprosiłem o pomoc. Pewna kobieta powiedziała mi: ‚Po prostu zaufaj Bogu’. Pomyślałem: ‚Dlaczego nie’. To był krok milowy w moim życiu” – wyjaśnił Hopkins.

„Sama prośba o pomoc jest formą modlitwy. Wcześniej wmawiałem sobie: ‚Mogę to zrobić sam. Mogę wszystko zrobić sam. Pokonam wszystko’, ale to był nonsens. Nie dałem rady tego pokonać na własną rękę” – dodał.

Aktor zmienił swoje postrzeganie świata dzięki rozmowie z księdzem. Hopkins jest przekonany, że to pomogło przywrócić jego życiu właściwy bieg.

W swoim nowym filmie, thrillerze „The Rite”, 73-letni Hopkins wcielił się w rolę księdza – egzorcysty.

Legenda współczesnego horroru psychologicznego ma wkrótce zagrać w nowej produkcji opartej na biografii Alfreda Hitchcocka. Hopkins ma się w niej wcielić w rolę samego mistrza suspensu i twórcy takich klasyków, jak: „Ptaki” i „Zawrót głowy”.

http://film.interia.pl/wiadomosci/film/news/anthony-hopkins-zamienil-alkohol-na-boga,1593561,38