Strony internetowe wspólnot zakonnych, sanktuariów maryjnych oraz stowarzyszeń życia religijnego, które przyjmą intencje osób potrzebujących wsparcia modlitewnego drogą internetową.
- Adoracja Najświętszego Sakramentu w diecezji Koszalińsko-Kołobrzeskiej
- Sanktuarium Matki Bożej Szkaplerznej i św. Rafała Kalinowskiego w Czernej
- Bracia i ojcowie kapucyni
- Klasztor Misjonarzy Oblatów Maryi Niepokalanej
- Albertynki
- Karmelitanki Bose - Zakopane
- Karmelitanki Bose - Warszawa
- Karmelitanki Bose - Wrocław
- Karmelitanki - Gniezno
- Karmelitanki - Kalisz
- Karmelitanki - Łasin
- Karmelitanki Dzieciątka Jezus - Lublin
- Karmelici - Klasztor Czerna
- Karmelici - Poznań
- Zgromadzenie Sióstr Najświętszej Rodziny z Nazaretu
- Siostry Felicjanki
- Siostry Pasjonistki - Płock
- Siostry Franciszkanki Rodziny Maryi - Kraków
- Siostry Służki - Przysucha
- Siostry Sercanki - Kraków
- Benedyktyni - Tyniec
- Benedyktynki - Jarosław
- Benedyktynki - Przemyśl
- Urszulanki Serca Jezusa Konającego
- Klaryski Kapucynki - Przasnysz
- Klaryski Kapucynki - Kraków
- Klaryski od Wieczystej Adoracji - Bydgoszcz
- Klaryski od Wieczystej Adoracji - Elbląg
- Klaryski od Wieczystej Adoracji - Hajnówka
- Klaryski od Wieczystej Adoracji - Ząbkowice Śląskie
- Klaryski od Wieczystej Adoracji - Kazachstan Pawlodar
- Klerycy Metropolitarnego Wyższego Seminarium Duchownego we Wrocławiu
- Klerycy Wyższego Metropolitalnego Seminarium Duchownego w Warszawie
- Bractwo NMP Królowej Polski - Częstochowa
- Bracia Chrystusa Cierpiącego - Godów
- Franciszkanie - Warszawa
- Franciszkanie - Radziejów
- Franciszkanie - Gdańsk
- Benedyktynki Sakramentki - Warszawa
- Ojcowie Bernardyni - Kalwaria Zebrzydowska
- Zgromadzenie Sióstr od Aniołów
- Siostry Bernardynki - Kraków
- Sacre Coeur - Zgromadzenie Najświętszego Serca Jezusa
- Wspólnota "Ruch Czystych Serc"
- Zakon Nawiedzenia Najświętszej Maryi Panny Wizytki - Kraków
- Bracia Kapucyni - Biała Podlaska
- Sanktuarium Bożego Miłosierdzia - Kraków - Łagiewniki
- Sanktuarium Matki Bożej w Płokach
- Sanktuarium Matki Bożej Bolesnej - Wielgomłyny
- Małe Siostry Niepokalanego Poczęcia
- Sanktuarium Jezusa Miłosiernego Pięciorańskiego - Wieruszów
- Sanktuarium Macierzyństwa NMP - Dziekanowice
- Narodowe Sanktuarium Świętego Józefa - Kalisz
_______________________________________________________________
KKK 2098 Akty wiary, nadziei i miłości, które nakazuje pierwsze przykazanie, wyrażają się w modlitwie. Wzniesienie ducha do Boga jest wyrazem naszej adoracji Boga: w modlitwie uwielbienia i dziękczynienia, modlitwie wstawienniczej i modlitwie błagalnej. Modlitwa jest niezbędnym warunkiem posłuszeństwa przykazaniom Bożym. "Zawsze... (trzeba) się modlić i nie ustawać" (Łk 18,1).
KKK 2590 "Modlitwa jest wzniesieniem duszy do Boga lub prośbą skierowaną do Niego o stosowne dobra" (Św. Jan Damasceński, De fide orthodoxa, 3, 24: PG 94, 1089 D).
KKK 2591 Bóg niestrudzenie wzywa każdą osobę do tajemniczego spotkania z Nim na modlitwie. Modlitwa towarzyszy całej historii zbawienia jako wzajemne przyzywanie się Boga i człowieka.
KKK 2592 Modlitwa Abrahama i Jakuba ukazuje się jako walka wiary, pełna ufności w wierność Boga i pewna zwycięstwa obiecanego wytrwałości.
KKK 2593 Modlitwa Mojżesza odpowiada na inicjatywę Boga żywego, który pragnie zbawienia swego ludu. Jest ona figurą modlitwy wstawienniczej jedynego Pośrednika, Chrystusa Jezusa.
KKK 2594 Modlitwa Ludu Bożego rozwija się w cieniu Przybytku Boga, Arki Przymierza i Świątyni, pod przewodnictwem pasterzy, szczególnie króla Dawida i proroków.
KKK 2595 Prorocy wzywają do nawrócenia serca i szukając żarliwie – jak Eliasz – oblicza Bożego, wstawiają się za ludem.
Modlitwa
jest dla mnie wzniesieniem serca, prostym spojrzeniem ku Niebu,
okrzykiem wdzięczności i miłości zarówno w cierpieniu, jak i radości.
(Św. Teresa od Dzieciątka Jezus, Rękopisy autobiograficzne, C 25 r).
(Św. Teresa od Dzieciątka Jezus, Rękopisy autobiograficzne, C 25 r).
Mojżesz jako wzór człowieka modlącego się
KKK 2574 Gdy
zaczyna się wypełniać obietnica (Pascha, Wyjście z Egiptu, nadanie
Prawa i zawarcie
Przymierza), modlitwa Mojżesza jest wzruszającą figurą modlitwy
wstawienniczej, która dopełni się w "jedynym Pośredniku między
Bogiem a ludźmi, Chrystusie Jezusie" (1 Tm 2, 5).
KKK 2575 Także
tutaj Bóg przychodzi pierwszy. Wzywa Mojżesza ze środka płonącego
krzewu (Por. Wj 3, 1-10).
Wydarzenie to pozostanie jedną z pierwszorzędnych figur modlitwy w żydowskiej
i chrześcijańskiej tradycji duchowej. Rzeczywiście, jeśli "Bóg
Abrahama, Izaaka i Jakuba" powołuje swego sługę Mojżesza, to
dlatego że jest Bogiem żywym, który pragnie życia ludzi. Objawia się,
by ich zbawić, ale nie sam lub wbrew ich woli. Powołuje więc Mojżesza,
aby go posłać, aby go włączyć w swoje współczucie, w swoje dzieło
zbawienia. W tym posłaniu jest jakby Boże błaganie i po długim sporze
Mojżesz dostosuje swoją wolę do woli Boga Zbawiciela. Jednak w dialogu, w
którym Bóg zwierza się Mojżeszowi, uczy się on również modlitwy: próbuje
się wycofać, czyni zarzuty, a przede wszystkim stawia pytania i właśnie
w odpowiedzi na jego pytanie Pan powierza mu swoje niewypowiedziane Imię,
które objawi się w Jego wielkich dziełach.
KKK 2576 "A Pan rozmawiał
z Mojżeszem twarzą w twarz, jak się rozmawia z przyjacielem" (Wj 33,
11). Modlitwa Mojżesza jest obrazem modlitwy kontemplacyjnej, dzięki której
sługa Boży pozostaje wierny swemu posłaniu. Mojżesz często i długo
"rozmawia" z Panem, wstępując na górę, by Go słuchać i błagać;
zstępując ku ludowi, by mu przekazać słowa jego Boga i by go prowadzić.
"Uznany jest za wiernego w całym moim domu. Twarzą w twarz mówię do
niego – w sposób jawny" (Lb 12, 7-8), ponieważ "Mojżesz był
człowiekiem bardzo skromnym, najskromniejszym ze wszystkich ludzi, jacy żyli
na ziemi" (Lb 12, 3).
KKK 2577 Z tej
zażyłości z Bogiem wiernym, nieskorym do gniewu i bardzo łaskawym
(Por. Wj 34, 6). Mojżesz czerpał siłę i
wytrwałość w swoim wstawiennictwie. Nie modli się za siebie, ale za lud,
który Bóg sobie nabył. Mojżesz wstawia się zarówno w czasie walki z
Amalekitami (Por. Wj 17, 8-13). jak też
aby uzyskać uzdrowienie Miriam (Por. Lb 12, 13-14).
Ma to miejsce jednak przede wszystkim po odstępstwie ludu, kiedy Mojżesz
"wstawia się do Boga" (Ps 106, 23), aby ocalić lud (Por.
Wj 32, 1-34, 9). Powody
jego modlitwy (wstawiennictwo jest także tajemniczą walką) będą
inspirować odwagę wielkich ludzi modlitwy zarówno w narodzie żydowskim,
jak i w Kościele. Bóg jest miłością, jest zatem sprawiedliwy i wierny;
nie może przeczyć samemu sobie, musi pamiętać o swych cudownych dziełach;
w grę wchodzi Jego chwała, nie może opuścić ludu, który nosi Jego Imię.